*/ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:$bgcolor; background-image: url(http://i66.photobucket.com/albums/h260/toonybug/CBOTB%20ALBUM/linen.png);background-position: center; background-repeat:repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:$textcolor; font:x-small Georgia Serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:$linkcolor; text-decoration:none; } a:visited { color:$visitedlinkcolor; text-decoration:none; } a:hover { color:$titlecolor; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { background-image:url(http://i66.photobucket.com/albums/h260/toonybug/CBOTB%20ALBUM/header.png);background-position: top center; background-repeat:no-repeat; width: 1060px; height:324px; margin-left:-30px; margin-top:-30px; border-bottom: 0px solid #fdd9aa; } #header-inner { background-position: center; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 0px; border: 0px ridge $bordercolor; text-align: center; color:$pagetitlecolor; } #header h1 { margin-left:23px; margin-right:530px; margin-top:0px; margin-bottom:0px; padding-top:150px; padding-left:0px; padding-right:0px; line-height:5px; text-transform:normal; letter-spacing:-1px; font: $pagetitlefont; text-align:center: color: $pagetitlecolor; } #header a { color:$pagetitlecolor; text-decoration:none; } #header a:hover { color:$pagetitlecolor; } #header .description { margin-left:23px; margin-right:530px; margin-top:1px; margin-bottom:0px; padding-top:0px; padding-left:0px; padding-right:0px; text-transform:none; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: $descriptionfont; color: $descriptioncolor; text-align:center; } #header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { border:2px solid #909090; background-color: #ffffff; width: 1000px; margin:auto; 50px; margin-top:120px; padding:30px; text-align: center; font: $bodyfont; } #main-wrapper { width: 780px; border-left: 0px solid #C7D45E; border-right: 1px solid #C7D45E; float: $startSide; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: $endSide; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:$headerfont; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:$sidebarcolor; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:0px dotted $bordercolor; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { background-image:url(http://i66.photobucket.com/albums/h260/toonybug/CBOTB%20ALBUM/titleimage2.png);background-repeat:no-repeat; background-position:bottom left; color:$titlecolor; margin-bottom:-10px; padding:20px 0px 15px 70px; height:25px; text-align:left; font-size:26px; text-transform:none; font-weight:normal; line-height:26px; letter-spacing:-1px; border-bottom:0px solid #bc5b08; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:$titlecolor; font-weight:normal; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:$textcolor; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { background-image:url(http://i66.photobucket.com/albums/h260/toonybug/CBOTB%20ALBUM/divider3.png);background-repeat:no-repeat; background-position:center center; height:210px; color:$textcolor; text-transform:none; text-align:right; letter-spacing:0px; font-size: 12px; line-height: 16px; padding:10px; border-bottom:0px solid #F9B51F; } .comment-link { margin-$startSide:.6em; } .post img, table.tr-caption-container { padding:3px; border:1px solid #F9B51F; } .tr-caption-container img { border: none; padding: 0; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: $sidebarcolor; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } #blog-pager-newer-link { float: $startSide; } #blog-pager-older-link { float: $endSide; } #blog-pager { text-align: center; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: $sidebartextcolor; text-align: center; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-$endSide:0; padding-bottom:.25em; padding-$startSide:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:0px dotted $bordercolor; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: $startSide; margin-top: 0; margin-$endSide: 5px; margin-bottom: 5px; margin-$startSide: 0; padding: 4px; border: 1px solid $bordercolor; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: $postfooterfont; color: $sidebarcolor; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: $postfooterfont; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } ]]>

onsdag 3 juni 2009

Lilla prinsen

Läste nyss mailet jag fick som svar ifrån damen i Linköping
skönt att äntligen få ett konkret svar
dock var svaret jag fick långt ifrån skönt
"Tyvärr så kan vi bara räkna arbetslivserfarenheten som max 100%. Vi kan alltså inte räkna 150% och kortare period som ett års arbetslivserfarenhet. Det är därför korrekt registrerat i NyA (studera.nu). "
För mig betyder detta nu att jag inte är behörig att söka till något psykologprogram
ja förutom karolinska men där är det typ 20.0 ( och jag har 19.5)
det betyder att mina 2200 timmar som jag verkligen slet och slavade ihop
nu bara är ca 900 (om jag har tur vill säga)
och hur mycket jag än skrapar ihop så blir de timmar jag har gjort tidigare i Sverige
och de timmar jag ska göra i sommar
bara 725
vilket i sin tur betyder att jag saknar mer än 200 timmar
nu kan jag ju bara tacka min lyckliga stjärna att jag inte vill plugga till hösten
hade jag bestämt mig och ställt in mig på det då hade det ju varit en katastrof att såhär sent inse att det inte skulle vara möjligt
min tro på att allt har en mening växer sig bara större och starkare
och mitt hat för svensk byråkrati växer i takt med den
vilka jävla skitregler

det kommer lösa sig
det vet jag
men just nu är allt bara så frustrerande

men nog om det

Har haft en trevlig dag med Angel
åkte dit efter jag varit hem med fika och tidning till mormor
stannade även där ett tag och pratade
Angel och jag tog en trip down memory lane
kollade in en massa gamla bilder
riktigt kul var det
ska lägga upp ett urval sen
sen var det tänkt att vi båda skulle möta upp några av snubbarna ,som terroriserat stan med att sälja tre abbonemang , för en drink eller två
men min trötthet sade nej
så nu sitter jag här istället

ska snart slå en pling till karln
om den som ockuperar deras hustelefon vill lägga på snart vill säga

åh just ja
igår var vi i Uppsala och hälsade på den lilla prinsen
vilken sötnos
mina afrika inspirerade presenter uppskattades tror jag
om än mer av föräldrarna än av prinsen själv




lillprinsen



Att köpa och slå in presenter är det bästa jag vet
tyckte jag var rätt kreativ då den med lejonet på är en ommålad kompostpåse
syns det att jag saknar Afrika ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar