*/ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:$bgcolor; background-image: url(http://i66.photobucket.com/albums/h260/toonybug/CBOTB%20ALBUM/linen.png);background-position: center; background-repeat:repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:$textcolor; font:x-small Georgia Serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:$linkcolor; text-decoration:none; } a:visited { color:$visitedlinkcolor; text-decoration:none; } a:hover { color:$titlecolor; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { background-image:url(http://i66.photobucket.com/albums/h260/toonybug/CBOTB%20ALBUM/header.png);background-position: top center; background-repeat:no-repeat; width: 1060px; height:324px; margin-left:-30px; margin-top:-30px; border-bottom: 0px solid #fdd9aa; } #header-inner { background-position: center; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 0px; border: 0px ridge $bordercolor; text-align: center; color:$pagetitlecolor; } #header h1 { margin-left:23px; margin-right:530px; margin-top:0px; margin-bottom:0px; padding-top:150px; padding-left:0px; padding-right:0px; line-height:5px; text-transform:normal; letter-spacing:-1px; font: $pagetitlefont; text-align:center: color: $pagetitlecolor; } #header a { color:$pagetitlecolor; text-decoration:none; } #header a:hover { color:$pagetitlecolor; } #header .description { margin-left:23px; margin-right:530px; margin-top:1px; margin-bottom:0px; padding-top:0px; padding-left:0px; padding-right:0px; text-transform:none; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: $descriptionfont; color: $descriptioncolor; text-align:center; } #header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { border:2px solid #909090; background-color: #ffffff; width: 1000px; margin:auto; 50px; margin-top:120px; padding:30px; text-align: center; font: $bodyfont; } #main-wrapper { width: 780px; border-left: 0px solid #C7D45E; border-right: 1px solid #C7D45E; float: $startSide; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: $endSide; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:$headerfont; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:$sidebarcolor; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:0px dotted $bordercolor; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { background-image:url(http://i66.photobucket.com/albums/h260/toonybug/CBOTB%20ALBUM/titleimage2.png);background-repeat:no-repeat; background-position:bottom left; color:$titlecolor; margin-bottom:-10px; padding:20px 0px 15px 70px; height:25px; text-align:left; font-size:26px; text-transform:none; font-weight:normal; line-height:26px; letter-spacing:-1px; border-bottom:0px solid #bc5b08; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:$titlecolor; font-weight:normal; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:$textcolor; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { background-image:url(http://i66.photobucket.com/albums/h260/toonybug/CBOTB%20ALBUM/divider3.png);background-repeat:no-repeat; background-position:center center; height:210px; color:$textcolor; text-transform:none; text-align:right; letter-spacing:0px; font-size: 12px; line-height: 16px; padding:10px; border-bottom:0px solid #F9B51F; } .comment-link { margin-$startSide:.6em; } .post img, table.tr-caption-container { padding:3px; border:1px solid #F9B51F; } .tr-caption-container img { border: none; padding: 0; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: $sidebarcolor; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } #blog-pager-newer-link { float: $startSide; } #blog-pager-older-link { float: $endSide; } #blog-pager { text-align: center; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: $sidebartextcolor; text-align: center; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-$endSide:0; padding-bottom:.25em; padding-$startSide:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:0px dotted $bordercolor; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: $startSide; margin-top: 0; margin-$endSide: 5px; margin-bottom: 5px; margin-$startSide: 0; padding: 4px; border: 1px solid $bordercolor; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: $postfooterfont; color: $sidebarcolor; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: $postfooterfont; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } ]]>

fredag 22 maj 2009

das nyckfulla Leben

Idag är det en sån där tusentankarsdag

Det är nu snart ett år sedan studenten
och jag kan inte hjälpa att tänka hur livet har förändrats sedan dess
hur en serie av val har format mitt liv till något jag aldrig såg framför mig för ett år sedan
När jag stod där på trappan för ett år sedan
utsparkad till frihet och val
då var jag så säker på hur livet skulle te sig
på vad som skulle ske härnäst
flytta till Sydafrika
jobba ett år
flytta hem någon månad
sedan flytta in i min alldeles egna lägenhet i linköping
börja plugga till mitt drömyrke
och någonstans skulle jag kanske även ta upp det jag startade med en viss person precis innan jag lämnade sverige
det var så utstakat och planerat
så perfekt

Nu när jag ser tillbaka så ser jag hur mycket som inte blev som jag hade tänkt mig
jag åkte
jag kom hem tidigare
men det var inte jag som kom hem
jag var och är förändrad
när jag tog beslutet att åka hem tidigare så förstod jag aldrig riktigt varför
jag älskade verkligen mitt liv där nere
och att jag lämnade det tidigare var för mig svårt att förstå
det enda jag visste var att det var något som drog mig hem
en känsla av att jag borde vara hemma
den 11 maj fick jag svaret
jag skulle hem så att jag kunde spendera de sista 3 månaderna, i min morfars liv, med honom
det är läskigt att tänka på
hur det hade varit om jag inte gjort det valet

hade jag aldrig åkt
hade jag aldrig träffat Michael
han måste ha varit en av anledningarna till att det var meningen att jag skulle dit
hade jag aldrig träffat honom
hade jag kanske flyttat till linköping i höst
då hade jag kanske fortsatt med det som startades innan jag åkte
men gud vad jag hade missat mycket då

mitt liv nu
och de vägskäl jag nu står inför
hade jag aldrig ens kunnat fantisera om för ett år sedan
så mycket har hänt
jag har förändrats mer än någon kan förstå

livet är nyckfullt och oplaneringsbart
det har jag insett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar