*/ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:$bgcolor; background-image: url(http://i66.photobucket.com/albums/h260/toonybug/CBOTB%20ALBUM/linen.png);background-position: center; background-repeat:repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:$textcolor; font:x-small Georgia Serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:$linkcolor; text-decoration:none; } a:visited { color:$visitedlinkcolor; text-decoration:none; } a:hover { color:$titlecolor; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { background-image:url(http://i66.photobucket.com/albums/h260/toonybug/CBOTB%20ALBUM/header.png);background-position: top center; background-repeat:no-repeat; width: 1060px; height:324px; margin-left:-30px; margin-top:-30px; border-bottom: 0px solid #fdd9aa; } #header-inner { background-position: center; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 0px; border: 0px ridge $bordercolor; text-align: center; color:$pagetitlecolor; } #header h1 { margin-left:23px; margin-right:530px; margin-top:0px; margin-bottom:0px; padding-top:150px; padding-left:0px; padding-right:0px; line-height:5px; text-transform:normal; letter-spacing:-1px; font: $pagetitlefont; text-align:center: color: $pagetitlecolor; } #header a { color:$pagetitlecolor; text-decoration:none; } #header a:hover { color:$pagetitlecolor; } #header .description { margin-left:23px; margin-right:530px; margin-top:1px; margin-bottom:0px; padding-top:0px; padding-left:0px; padding-right:0px; text-transform:none; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: $descriptionfont; color: $descriptioncolor; text-align:center; } #header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { border:2px solid #909090; background-color: #ffffff; width: 1000px; margin:auto; 50px; margin-top:120px; padding:30px; text-align: center; font: $bodyfont; } #main-wrapper { width: 780px; border-left: 0px solid #C7D45E; border-right: 1px solid #C7D45E; float: $startSide; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: $endSide; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:$headerfont; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:$sidebarcolor; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:0px dotted $bordercolor; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { background-image:url(http://i66.photobucket.com/albums/h260/toonybug/CBOTB%20ALBUM/titleimage2.png);background-repeat:no-repeat; background-position:bottom left; color:$titlecolor; margin-bottom:-10px; padding:20px 0px 15px 70px; height:25px; text-align:left; font-size:26px; text-transform:none; font-weight:normal; line-height:26px; letter-spacing:-1px; border-bottom:0px solid #bc5b08; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:$titlecolor; font-weight:normal; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:$textcolor; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { background-image:url(http://i66.photobucket.com/albums/h260/toonybug/CBOTB%20ALBUM/divider3.png);background-repeat:no-repeat; background-position:center center; height:210px; color:$textcolor; text-transform:none; text-align:right; letter-spacing:0px; font-size: 12px; line-height: 16px; padding:10px; border-bottom:0px solid #F9B51F; } .comment-link { margin-$startSide:.6em; } .post img, table.tr-caption-container { padding:3px; border:1px solid #F9B51F; } .tr-caption-container img { border: none; padding: 0; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: $sidebarcolor; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } #blog-pager-newer-link { float: $startSide; } #blog-pager-older-link { float: $endSide; } #blog-pager { text-align: center; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: $sidebartextcolor; text-align: center; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-$endSide:0; padding-bottom:.25em; padding-$startSide:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:0px dotted $bordercolor; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: $startSide; margin-top: 0; margin-$endSide: 5px; margin-bottom: 5px; margin-$startSide: 0; padding: 4px; border: 1px solid $bordercolor; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: $postfooterfont; color: $sidebarcolor; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: $postfooterfont; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } ]]>

måndag 16 mars 2009

Comeback


Nu har det varit dåligt med det här bloggandet

finns nog flera anledningar till detta

men största orsaken är nog den att det faktiskt inte händer så värst mycket spännande i mitt liv just nu

känns som att ända sedan jag kom hem har jag varit i ett slags vakum

i väntan på att livet återigen ska starta

i den här staden varkar allt stå på paus

som det alltid har gjort

men men

kan iaf meddela att jag gått och dragit på mig en hedundrans förkylning

i två dagar har jag i princip inte lämnat sängen

idag gjorde jag dock framsteg

orkade mig ändå ner till soffan

och nu så här på kvällskvisten även upp till datorn

ska nog snart anta utmaningen att traska ner och göra lite mat

GI-burgare ( jopp har ju börjat nytt liv, så nu går det ner för som det ska )

jag borde även söka några sommarjobb jag spanat in,

skicka mitt CV till jobbsnubben i Tyskland,

skicka iväg ansökan till universiteten

(även om det lutar starkt åt Tyskland hållet så vill jag hålla vägarna öppna ett tag till iaf)

det är mycket jag borde

men det kanske blir så att det får vänta tills imorgon


fick igår veta att min kära pojkvän fått ett sånt där "moment" av genialitet

och hoppat i poolen med sin mobil i fickan

ibland är han bara för underbar min karl

och nu idag när han är ledig skulle han införskaffa en ny

men av någon okänd (sydafrikansk) anledning måste det vänta till nästa vecka

NÄSTA VECKA !!! det betyder en hel vecka utan mina dyrbara god natt sms

blää det suger apa i annanas

men kan förhoppningsvis iaf ringa honom på onsdag


well well shit happens

men igår hände även en skojjig sak

tittade in på en fototävlingssida där jag lagt upp en bild jag tog av brandon på grotto i SA

och den fanns med på första sidan som sidans favorit :D

jag blev glad


sen fick jag nyss ett infall och tyckte att förra designen på den här bloggen var på tok för grå och trist

jag menar det räcker att vädret och det mesta runt omkring en är det för tillfället

så jag dutta in lite färger ( kom igen detta är färgglatt för att vara mig)

hoppas det smakar


sen måste jag bara säga att send me on my way med rusted root lätt är dagens låt

feelgoodie


nu ska jag nog ta mig för det där med matlagandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar